11 November 2011

Shafeiq Shazwan Berlakon Dan Akademik

KUALA LUMPUR: Pelakon cilik, Mohd Shafeiq Shazwan, 14 mengakui mendapat keistimewaan ketika berada di sekolah selepas bergelar selebriti.
Mohd Shafieq Shazwan Bahagi Masa Berlakon Dan Pelajaran

Dia yang kini berada di tingkatan dua di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Klang Utama itu memberitahu sering mendapat sokongan daripada pengetua dan guru sekolahnya.
"Alhamdulillah, pengetua dan guru-guru sekolah banyak memberi sokongan kepada saya dan jika saya tidak dapat hadir, mereka akan beri info pelajaran yang tertinggal.
"Selain itu, saya juga diberi keutamaan untuk menyertai aktiviti sekolah seperti nyanyian atau sukan," katanya ketika ditemui di majlis pelancaran drama Elly & Epit, di sini, Khamis.
Kata Shafieq lagi, dia mempunyai perancangan tersendiri dalam menentukan kerjaya dalam bidang seni ini.
"Buat masa ini saya seronok dengan kerjaya ini, tapi tidak dapat dinafikan memang agak penat kerana terpaksa membahagikan masa dengan sekolah dan pelajaran.
"Tahun depan mungkin saya akan kurangkan sedikit aktiviti seni kerana ingin menumpukan perhatian kepada pelajaran bagi menghadapi peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR)," katanya.
Bercerita tentang pengalaman menjadi selebriti, Shafeiq berkata dia mempunyai sebuah almari khas hadiah pemberian peminat-peminatnya.
"Saya dapat embuh buah telefon bimbit termasuk iPhone 4 dan Blackberry pemberian dari peminat, selain itu banyak lagi koleksi yang saya simpan dalam sebuah almari.
"Manakala duit hasil titik peluh pertama saya dalam bidang seni saya dapat membeli sebuah konsol permainan video, Xbox," katanya.
Shafeiq yang memeggang watak sebagai Epit dalam drama tersebut merupakan seorang yang baik hati, suka berkawan tetapi sangat pemalu.
Epit yang membesar di kampung memulakan kehidupan baru di bandar dan terpaksa tinggal bersama keluarga Engku Sofia yang juga kakak tirinya.
Drama Elly & Epit bakal disiarkan pada 20 November ini, pukul 11 pagi.

 
Glamor @ Malaysia powered by blogger.com
Design by Free7 Blogger Templates Simple Clean